ניתוח אנליטיקס לאתרי תוכן

אתר תוכן הוא נכס דיגיטלי שעשוי להניב תשואה נאה. כדי שאכן כך יהיה, כדאי לבצע מחקר מקיף ולאסוף מידע אודות הגולשים שמגיעים אל האתר וההתנהלות שלהם בו. גוגל אנליטיקס היא מערכת יעילה במיוחד לעריכת המחקר הנ”ל, והמומחיות של A-2-Z בשימוש בה מבטיחה תובנות מחכימות במיוחד ועל הבסיס שלהן הפקת מקימום תועלת מהאתר.

מה כולל תהליך העבודה על ניתוח אנליטיקס לאתר תוכן?

ניתוח אנליטיקס לאתרי תוכן מחייב עבודה מסודר באמצעות תהליך שנבנה על סמך ניסיון של שנים רבות עם מגוון לקוחות. שלבי התהליך הם:

א. פגישה עם הלקוח – כדי לקבל ממנו מידע לגבי אופי העסק, מטרות האתר, קהל היעד ועוד.

ב. אפיון הקודים למעקב שיוטמעו באתר.

ג. בדיקת הטמעת קודי המעקב באמצעות התג מנג’ר.

ד. אפיון היעדים (Goals) שיוגדרו באנליטיקס.

ה. ניטור הנתונים הרלוונטיים לאורך פרק זמן שנקבע מראש.

ו. ניתוח הנתונים והפקת דוחות מפורטים שכוללים תובנות ומסקנות לגבי הצעדים שכדאי לנקוט לטובת שדרוג ביצועי האתר.

למה חשוב כל כך לבצע ניתוחי אנליטיקס?

רבים מבעלי האתרים כלל לא מודעים להתנהלות הגולשים באתר, גם אם הושקעו ומושקעים בו משאבים רבים כולל סכומי כסף גבוהים. שאלות מהותיות כמו מאין מגיעים הגולשים לאתר, מהם הדפים הפופולריים בו, מה גורם למבקרים לנטוש ועוד נשארות ללא מענה – ולכן לא ניתן גם למקסם את התועלת ממאמצי השיווק הדיגיטלי.

במיוחד חבל לא לדעת איך מתנהלים הגולשים באתר כשכל כך קל לקבל את כל המידע הרלוונטי ומאיר העיניים, כאמור בעזרת גוגל אנליטיקס.

אילו נתונים אפשר לקבל על בסיס ניתוח אנליטיקס לאתרי תוכן?

באמצעות מעקבים מתקדמים על שלל אלמנטים, אפשר לקבל תמונת מצב מפורטת מאוד לגבי מאפייני הפעילות של הגולשים באתר.

בין הנתונים המעניינים:

* מקורות התנועה לאתר – מן הסתם תמיד כדאי לדעת האם גולשים מגיעים לאתר בזכות ה-Social (פייסבוק, אינסטגרם ושאר רשתות חברתיות), ה-Display (מודעות באנרים), מודעות ממומנות (בגוגל ו/או פייסבוק), Referral (הקלקה על לינק שהגיע מאתר אחר, בווטסאפ ובדרכים נוספות), תנועה אורגנית (כלומר חיפושים בגוגל) ויש כמובן עוד אופציות. על בסיס מידע זה אפשר להחליט לאן להפנות תקציב גבוה יותר לשיווק.

* מהם העמודים הפופולריים ביותר באתר – גם מבחינת כמות הגולשים שמגיעים אליהם וגם מבחינת משך השהייה בהם. בעמודים אלה טופס צור קשר למשל יזכה לחשיפה מרבית.

* שיעור נטישה גבוה – אם ישנו דף שגורם לגולשים רבים לצאת מהאתר, כדאי להתעמק בסיבות לכך, ובפרט אם גם זמן השהייה בו היה נמוך.

כמו כן ניתן להגדיר יעדים מדידים ולבחון בהתאם את הביצועים. כך למשל אם אחת המטרות של אתר התוכן שלכם היא לשכנע את הגולשים להשאיר פרטים על-מנת שתוכלו ליצור איתם קשר או לצרף למאגר הלקוחות לצורך שליחת ניוזלטרים, יעד מתבקש הוא מילוי טופס ה”צור קשר” ולחיצה על הכפתור שמאשר את השיגור של אותו טופס.

התועלת המשמעותית של שימוש מושכל בכלי אנליטיקס

תהליך עבודה מסודר והגדרה נכונה של מעקבים ויעדים מובילה לאיסוף מידע רחב היקף ויקר ערך עד מאוד. המידע הנ”ל מוצג לכם בפשטות בבהירות, כולל הסברים מפורטים לגבי כל תובנה שניתן להפיק ממנו. בנוסף תקבלו המלצות כיצד לשדרג את האתר, כך שמספר ההמרות, כלומר מספר הגולשים שעומדים ביעד שנקבע מראש, יהיה מקסימלי, העלות הממוצעת להמרה תהיה מינימלית, ובשורה התחתונה יחס העלות-תועלת של אתר התוכן יהיה משתלם במיוחד – ויאפשר לעסק להביא לידי ביטוי את כל היתרונות שלו בצורה הטובה ביותר.

WhatsApp chat