ניתוח אנליטיקס לאפליקציות

אפליקציה נוחה לשימוש, מרשימה ומשכנעת היא אפיק פעילות משתלם מאוד לסוגים רבים של עסקים, בשלל תחומי פעילות. על-מנת לוודא שהאפליקציה שפותחה עבורכם אכן מספקת חוויית משתמש מעולה וממצה את הפוטנציאל שלה, מומלץ לבצע ניתוח אנליטיקס – ניטור נתונים רלוונטיים, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל אפליקציה, והסקת מסקנות על בסיס המידע הנ”ל. באופן טבעי רק מומחים אמיתיים בתחום זה יכולים להבטיח – וגם לקיים – ניתוח מיטבי, כך שכדאי להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות, מיומנות ומנוסות.

תהליך העבודה של A-2-Z

על בסיס הניסיון הרב של A-2-Z בניתוחי אנליטיקס לאפליקציות פיתחנו תהליך עבודה מסודר ומדויק, שמוביל לתוצאות אופטימליות. שלבי התהליך הם:

א. אפיון – מפגש עם הלקוח על-מנת להבין את אופי העסק ואת המטרות שעבורן נוצרה האפליקציה.

ב. הכנת קודים למעקב – כדי לאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים לניתוח המתבקש.

ג. חיבור האפליקציה לחשבון גוגל אנליטיקס.

ד. הגדרות המערכת – מעקבים על אלמנטים (Events), תהליכים (Funnels), יעדים להשלמה (Goals). זהו בעצם השלב הקריטי בתהליך, והוא זה שמחייב בקיאות מעמיקה הן מבחינה טכנית והן מבחינת הרגלי השימוש של קהלי היעד השונים באפליקציות. פירוט על כך מופיע בהמשך העמוד.

ה. הטמעת קודי המעקב באמצעות התג מנג’ר.

ו. בדיקת איכות קפדנית – על-מנת לוודא את אמינות הנתונים, כך שהתובנות שיופקו מהם יהיו המועילות ביותר האפשריות.

ז. הצגת הנתונים והמסקנות – בדוח מסכם, מפורט ובהיר שמאפשר לכם לשדרג את ביצועי האפליקציה באופן משמעותי.

איזה מידע ניתן לקבל מניתוח אנליטיקס?

ניתוח אנליטיקס לאפליקציות שתוכנן בקפידה ומיושם במיומנות גבוהה מספק מידע רחב היקף. בין השאר תוכלו לדעת דרך אילו ערוצים הגיעו האנשים שבחרו להוריד את האפליקציה, איפה נמצאים המשתמשים (כלומר מיקום גיאוגרפי), מהם זמני השהייה בתוך האפליקציה, פיצ’רים פופולריים במיוחד, מה גורם למשתמשים לצאת, מהם המכשירים שדרכם מתבצעת הפעילות באפליקציה, הכנסות לפי פילוחים רלוונטיים (למשל משתמשים חדשים לעומת משתמשים חוזרים), שיתופים, המלצות, קריסות ועוד.

ההגדרות החשובות ביותר הן כאמור של אלמנטים, תהליכים ויעדים. אלמנט (Event) הוא כל אירוע שמתרחש תוך כדי השימוש באפליקציה ושכדאי לדעת עליו – למשל רכישה של מוצר כזה או אחר. הגדרת תהליך (Funnel) היא דרך מצוינת לעקוב אחרי משפך המרה ובפרט לזהות את המקומות לאורך הנתיב שתוכנן עבור משתמשי האפליקציה שבהם ישנה נטישה משמעותית – איתור נקודות התורפה של המשפך מאפשר לשפר את האפליקציה כך שבאותם מקומות הגולשים יקבלו מענה טוב יותר לצרכים שלהם ולהעדפות שלהם, וימשיכו להתקדם עד להשלמת המסלול הרצוי.

הגדרת יעדים (Goals) מהווה בסיס למדידה אפקטיבית של ביצועי האפליקציה ולחישוב יחס העלות-תועלת שלה – כדי למקסם אותו.

איך להבטיח את מיצוי הפוטנציאל של האפליקציה?

הגדרה מדויקת של Events ושל Funnels, וכמובן גם של היעדים, והטמעה מקצועית של הקודם למעקב אחרי כל אלה, מובילות ליצירת תמונת מצב מפורטת ומחכימה לגבי חוויית המשתמש באפליקציה. היכולת להיכנס לראש של הגולשים שהורידו את האפליקציה ומבצעים בה פעולות שונות, בתוספת האפשרות לבנות פרופילים לקבוצות המשתמשים השונות, הן בסיס להמלצות אפקטיביות לשדרוג האפליקציה. תועלת משמעותית נוספת היא מיקוד טוב יותר של השיווק ומשיכת עוד לקוחות פוטנציאליים אל חנות האפליקציות, וכמו כן משתפר במידה ניכרת שימור הלקוחות (Retention). התוצאה של כל התהליכים הנ”ל: מקסום הפוטנציאל של האפליקציה והגדלת הרווחים שתפיקו ממנה.

WhatsApp chat