אנליטיקה ושיפור המרה

אתרי אינטרנט מכל הסוגים וכן אפליקציות הם נכסים שעשויים להניב תשואה גבוהה לכל עסק. הבסיס למימוש מלוא הפוטנציאל של כל נכס שכזה הוא איסוף מידע רלוונטי וניתוחו – כך שניתן יהיה גם למשוך מקסימום גולשים לאתר או לאפליקציה וגם להבטיח יחס המרה גבוה במיוחד.

המרכיבים העיקריים של שירות אנליטיקס, שיפור המרה וחוויית משתמש

המרכיבים העיקריים של שירות אנליטיקס, שיפור המרה וחוויית משתמש

חוויית משתמש (UX – User eXperience) הוא אחד התחומים המדוברים ביותר בשנים האחרונות, וקל להבין למה: ככל שהגולש זוכה לחוויה חיובית יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא יבצע את הפעולות הרצויות מבחינתנו. בנוסף, גוגל מייחסת משקל נכבד לאיכות חוויית המשתמש, על סמך מדדים כמו זמן השהות הממוצע באתר ושיעור הנטישה (גולשים שעוזבים את האתר לאחר שצפו בדף אחד בלבד) – כך שממשק משתמש (UI – User Interface) מוצלח במיוחד מקנה תועלת כפולה ומכופלת.

לשם כך מתבצעות פעולות שונות, ובפרט:

* הטמעת קודי מעקב מתקדמים – קודים אלה מספקים מידע נרחב אודות הגולשים שמבקרים באתר וההתנהלות שלהם בו: מאין הגיעו (פייסבוק, חיפוש בגוגל, מודעה, לינק ישיר וכו’), באיזה מכשיר הם משתמשים (סמארטפון / מחשב נייח / טאבלט), איפה הם נמצאים פיזית (מיקום גיאוגרפי), בכמה דפים צפו, כמה זמן היו בכל עמוד, האם מילאו טופס כזה או אחר או ביצעו קנייה, ועוד ועוד.

* דוחות מתקדמים – כלי נוסף של גוגל, ה-Data Studio, מאפשר הצגת נתונים מכל הסוגים באופן ויזואלי ומוחשי להפליא, כך שקל לראות מיד את תמונת המצב העדכנית לגבי ביצועי האתר.

* ניתוחי אנליטיקס – ייעודיים בהתאם לסוג הנכס (אתר סחר / אתר תוכן / אפליקציה). הניתוח המקצועי מאפשר להפיק תובנות מחכימות מכל המידע הנ”ל ועל הבסיס שלהן לשפר את חוויית המשתמש.

* מבחני A/B – כלי יעיל מאוד לקבלת החלטות שונות לגבי האתר או האפליקציה. עריכת מבחנים אלה מתבצעת באמצעות Google Optimize ועוזרת להבין איך להניע את הגולשים לפעולה בדרך האפקטיבית ביותר.

איך להבטיח מקסימום תועלת מהתהליך?

ניתוח אנליטיקס ושיפור חוויית המשתמש ויחס ההמרה מבוצעים על-ידי A-2-Z ברמה גבוהה במיוחד, הן בזכות תהליך העבודה המסודר שנבנה על סמך ניסיון מגוון בתחום, הן בזכות מיומנות הביצוע של כל הפעולות הנ”ל והן בזכות המחויבות המלאה להצלחה שלכם.

השלב הראשון הוא מפגש עם הלקוח. מפגש זה נועד להכיר אתכם, את האתר ואת קהלי היעד, וכך להבין אילו נתונים נדרשים. כמו כן יתבצעו במפגש זה הגדרת יעדים ותיאום ציפיות.

השלב הבא הוא הטמעת אמצעי המדידה, תוך שימוש בכלים המובילים בתחום ובפרט גוגל תג מנג’ר. לאחר מכן מגיע השלב החשוב ביותר בתהליך והוא מחקר משתמשים מעמיק ויסודי. בשלב זה מוגדרים התהליכים שיש לבחון, משפך ההמרה שאותו שואפים לשפר, היעדים העסקיים וכן מאופיין קהל היעד.

ניתוח כל הנתונים שנאספו במהלך פרק זמן שנקבע מראש – גם כן תוך שימוש בכלים יעילים ומשוכללים, ובהם למשל לאקי אורנג’, כולל צפייה במפות חום ובהקלטות וידאו שמתעדות את התנהגות הגולשים – מוביל לתובנות שונות. השלב הבא הוא הכנת דו”ח מפורט שכולל את כל התוצרים של העבודה, כולל המלצות לשיפור האתר/אפליקציה ומצגת שמעבירה את כל המידע החיוני לכם באופן בהיר ונגיש. את הדוח והמצגת נגיש לכם בפגישה פרונטלית, שבמהלכה תוכלו לקבל גם הסברים מפורטים לגבי כל ממצא.

לאחר הטמעת השינויים המומלצים יתבצעו מדידות נוספות – כך שתוכלו לראות את השיפור בביצועים.

WhatsApp chat