קידום בנכסים חיצוניים

גם האתר האיכותי ביותר, כזה שמציע שלל תכנים בעלי ערך מוסף אמיתי וחוויית משתמש מוצלחת במיוחד, לא בהכרח מבטיח דירוג מחמיא ומושך גולשים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים עבורכם. מצד שני, קישורים חיצוניים כבר לא עובדים כמו פעם ומאז עדכון פינגווין לינקים סתמיים לא רק שלא יקדמו את האתר שלכם אלא שהם גם עלולים להזיק לו. מה כן כדאי לעשות? לתכנן וליצור נכסים חיצוניים.

סוגי נכסים חיצוניים

סוגי הנכסים החיצוניים העיקריים שניתן לבסס עליהם קידום מקצועי ואפקטיבי הם לינקים טבעיים מאתרים שגוגל אוהבת, אתרים אחרים בבעלות העסק או הארגון, כתבות PR איכותיות בעיתונים מובילים (והפצתן במרחב הדיגיטלי) וחשבונות ברשתות חברתיות – פייסבוק, טוויטר וכו’. בנוסף כדאי להירשם לשירות GOOGLE MY BUSINESS כדי ליצור נוכחות בולטת יותר בדפי תוצאות החיפוש, נוכחות שגם היא סוג של נכס חיצוני.

למה כדאי להשקיע בקישורים איכותיים?

קישורים איכותיים הם נכס יקר ערך במרחב הדיגיטלי ומרכיב מרכזי במסגרת קידום בכנסים חיצוניים. אמנם על-מנת ליצור את אותם נכסים נדרשת השקעה של זמן ומחשבה, אבל התמורה הופכת את ההשקעה הזו לכדאית מאוד: לינקים מאתרים שנפח התעבורה בהם גבוה, ובפרט של קהל יעד רלוונטי מבחינתכם, מובילים לאתר שלכם גולשים שכבר סומכים עליכם במידה מסוימת, כך שהסיכוי שיבצעו את הפעולות הרצויות מבחינתכם גבוה יותר. בנוסף להגדלת התנועה לאתר ושיפור יחס ההמרה, קישורים טבעיים מאתרים שגוגל תופשת אותם כאמינים וכסמכותיים גורמים לאלגוריתם של מנוע החיפוש להעניק ציונים גבוהים יותר גם לדפים הרלוונטיים באתר שלכם – כך שהרווח כפול ומכופל.

מאילו אתרים כדאי להוציא לינקים אל האתר שלנו?

סוג אחד של אתרים שלינק מהם עשוי לתרום רבות לקידום האתר הוא פורטלי חדשות מובילים דוגמת וואלה או YNET, שמטבעם מהווים אתרים עם AUTHORITY גבוה. כך לדוגמה יכול בעל אתר למכירת תוספי תזונה ליצור תוכן איכותי בנושא תרומת ה-GABA לתפקוד המוח בגיל השלישי ואם הוא יפורסם במדור הבריאות של פורטל גדול, הרווח יהיה גדול גם כן.

סוג שני של אתרים הוא אלה שנחשבים לבולטים ומשפיעים בתחום הפעילות הספציפי של העסק או בתחומים שמשיקים לו. כך למשל לינק מאתר של חברת חומרי בניין גדולה עשוי לשרת היטב אתר של יזם נדל”ן מצליח, ולהפך. חשוב לוודא שהאתרים מהם ייצאו הלינקים אל האתר שלכם הם כאלה שגוגל מייחסת להם רמת אמון גבוהה – לשם כך מומלץ להשתמש בכלים שבוחנים את ה- TRUSTRANK של כל אתר, כלומר אותו ציון שגוגל מייצרת על סמך פרמטרים רבים ובהם האם כתובת ה-IP ייחודית, עד כמה ותיק הדומיין, האם יש לאתר תעודת SSL ייעודית ומהי תדירות המקרים שבהם הוא לא עולה (בלי קשר לנכסים חיצוניים, כדאי לבדוק גם את דירוג האמון של האתר שלכם, ולנקוט בצעדים המתאימים אם הוא נמוך יחסית).

בנוסף כדאי לבצע מחקר קישורים – אילו קישורים יש למתחרים היא שאלה שהתשובה עליה עשויה להוסיף לרשימת המועמדים לשמש כנכס חיצוני לא מעט אופציות מוצלחות. בין הכלים המאפשרים את מציאת הלינקים שמובילים אל המתחרים ניתן לציין את Majestic SEO, את backlinkwatch.com, את ה-Open Site Explorer וגם ה-Search Console של גוגל עשויה לספק מידע יקר ערך. בכל מקרה כדאי לזכור שהמתחרים שלכם עלולים לטעות, ולא לאמץ אוטומטית כל אתר שהם בחרו (חלקם עלולים אף להוביל אל הענשה של גוגל!)

על מה חשוב להקפיד כשיוצרים תוכן שמטרתו היא לינקים מאתרים אחרים?

על-מנת למצות את הפוטנציאל של קידום בנכסים חיצוניים חשוב לזכור לא רק את כל אותם עדכונים בגוגל שמתמקדים בלינקים ובהתאם לבחור באתרים רציניים, אלא גם להקפיד על תוכן בעל ערך אמיתי – גם מבחינת האתר שבו הוא יפורסם, גם מבחינת הגולשים באותו אתר וגם מבחינת קהל היעד הספציפי שלכם כך שהוא ישתכנע ללחוץ על הקישור ולהגיע אליכם.

לשם כך עליכם לנסות להיכנס לראש של בעלי האתרים האחרים ובמקביל לראש של הגולשים, כדי להבין מה מעניין אותם ולאילו שאלות הם מחפשים תשובות. כדאי גם להשתדל ליצור תוכן ייחודי, כזה שימשוך מיד את תשומת הלב הרצויה ובפרט יבליט את היתרונות שלכם.

באילו מקרים מומלץ השימוש בנכסים האינטרנטיים שלכם?

גופים גדולים יחסית – ארגונים או עסקים – מפעילים בדרך כלל מספר אתרים, ובמקרים אלה כל אתר מהווה נכס חיצוני עבור שאר האתרים. היתרון העיקרי של שימוש בנכסים האינטרנטיים של החברה הוא השליטה המלאה על התכנים שיפורסמו בכל אתר ועל הלינקים עצמם, ובנוסף נחסכת ההשקעה ביצירת שיתופי פעולה עם גורמים שאנחנו לא מכירים (כדאי לזכור שכדי לקבל לינק אחד נצטרך בדרך כלל לפנות לכמה וכמה אתרים שכן לא כולם ירצו לשתף איתנו פעולה). יחד עם זאת חשוב מאוד גם במקרים אלה ליצור תכנים בעלי ערך.

עוד אופציה היא ליצור מיני סייט או בלוג בנפרד מהאתר, ולהתייחס אליו כאל נכס חיצוני. לעתים קל יחסית לקדם בלוג נישתי איכותי ולנצל אותו גם לטובת הגדלת נפח התעבורה לאתר המרכזי וגם לשיפור הציון בגוגל בזכות לינקים חכמים ממנו.

איך להיעזר ברשתות חברתיות ליצירת נכסים חיצוניים?

דרך בולטת נוספת של קידום בנכסים חיצוניים מבוססת על הפופולריות הרבה של הרשתות החברתיות – יוטיוב, פינטרסט, אינסטגרם, פייסבוק כמובן, לינקדאין ועוד. היתרון העיקרי של דרך זו הוא שכולנו רגילים לבצע שיתופים ברשתות חברתיות, כך שנכס איכותי – תמונה ייחודית באינסטגרם, פוסט מעניין באמת בפייסבוק, סרטון עם טיפים מוצלחים ביוטיוב וכו’ – יופץ על-ידי הגולשים והערך שלו עבורנו יהיה רב במיוחד.

 

 

WhatsApp chat