בהשקעה קטנה שעליה מייד נדבר, יכול עסק או אדם פרטי להפיק את המקסימום משיתוף במדיה חברתית.
תוכל להגיע לקהל הרחב ביותר האפשרי, (וכמובן לעמוד בדרישות התקנות לנגישות אתרים) בשיתוף רעיונות, תחומי עניין, אירועים, הרצאות, חיפוש עבודה וכמובן ככלי שיווקי/פרסומי, אם תשמור על תוכן נגיש.
על כולנו בעולם המערבי נוגעת, משפיעה, ואפילו שולטת, הטכנולוגיה הדיגיטלית, ברשתות החברתיות נקבעים טרנדיים עולמיים, גולשים מתעדכנים במה שחדש, חולקים חוויות ותחומי עניין משותפים עם קבוצות, חולקים תמונות עם הקולגות שלהם בעבודה, מפרסמים קורות חיים, משרות חדשות, בודקים ביקורות והמלצות על אירועים, פסטיבלים, הרצאות ונסיעות לחו”ל.
לגולשים עם מוגבלות, האינטראקציה הדיגיטלית הזאת חשובה פי כמה, ולכן התוכן צריך להיות נגיש לכולנו.
אז מהו תוכן נגיש ברשת חברתית :
- הבעיות שניתן למצוא להן פתרון -תוכן מילולי , תמונות , וידאו, אודיו.
- קהל היעד: גולשים עם מוגבלות כלשהי כגון הפרעת קשב או מוגבלות בראייה/שמיעה .
תוכן מילולי/טקסט-טיפים חשובים לכתיבת תוכן נגיש
אל תשתמשו בראשי תיבות
– גולשים עם לקות ראייה נעזרים בקוראי מסך (תוכנות שמקריאות להם את מה שאנחנו רואים על המסך ), תוכנות אילו אינן יודעות לעבוד עם ראשי תיבות ומקריאות אותן בצורה משובשת ומטעה. אז אפשר ורצוי בהחלט לקצר תוכן (לאמ;לק ) , אבל לא לקצר מילים 😊תגית-סולמית
– (Hashtag) המשמשת לסימון וקטלוג נושאים, ההמלצות שלנו הן להשתמש באותיות גדולות בתחילת כל מילה לדוגמא כך: #CaptialLetters, כמובן שההמלצה מיועדת לכתיבה באנגלית .שימוש בקישורים
– במקרה של קישורים קורא המסך מקריא לגולשים את הכתוב אות אחרי אות. ברשת חברתיים מאחר שכולם מקשרים ומתקשרים עם כולם, אז : חשוב שהם יהיו קצרים לדוגמא אין צורך בחלק הזהhttp://www/
הדרך הטובה ביותר היא לערוך את הקישור בצורה שהכתובת תהיה נסתרת, מקדימה יראו את מילת הקישור עצמה לדוגמא (הדרכת נגישות בחברת A2Z)