עדכונים אחרונים בגוגל

האלגוריתם שלפיו מדרגת גוגל את האתר שלך משתנה כל הזמן – ועל כן, כדי ליהנות מנוכחות בולטת בתוצאות החיפושים הרלוונטיים ומהגעת מקסימום גולשים לאתר, חובה להתעדכן באופן שוטף ולוודא שהדפים השונים באתר מותאמים למדיניות העכשווית של החברה.
בפרט מומלץ על התאמת האסטרטגיה לעדכונים החדשים האחרונים, HTTPS, פופ-אפ ופרד, לשני העדכונים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות, פנדה ופינגווין, ולחשיבות ההתאמה למובייל, שהפכה למובהקת יותר בעקבות עדכון MOBILE FIRST.

פנדה

עדכון פנדה הראשון הושק כבר ב-2011, כך שטכנית אי אפשר להגדיר אותו כאחד מאותם עדכונים אחרונים בגוגל, אבל כיום הוא ממשיך להתעדכן בזמן אמת וחשוב מאוד להתנהל לפיו. מטרת עדכון זה היא להבטיח שהגולשים יזכו לתוכן איכותי בעל ערך אמיתי עבורם. האמצעי: הורדת ציון משמעותית לדפי אינטרנט עם תוכן דל, לדפים שהתוכן בהם משוכפל ולדפים שמכילים פרסומות רבות מדי ביחס לתוכן האמיתי. הקדשת מחשבה לשאלה מה מעניין באמת את הגולשים וזמן ליצירת תכנים מקוריים ואיכותיים שכאלה תרצה את הפנדה ותבטיח דירוג גבוה.

פינגווין

עוד מרכיב ותיק באלגוריתם של גוגל שממשיך להשתכלל כל העת ולהפוך למשמעותי יותר הוא עדכון פינגווין. מטרת עדכון זה, שהושק לראשונה ב-2012, היא למנוע קידום אתרים באמצעות קניית קישורים ודרכים פסולות אחרות. בהתאם, על-מנת לבחון עד כמה כל לינק שמוביל לאתר שלך הוא אכן בעל ערך, נבחנים ע”י מנוע החיפוש פרמטרים רבים הקשורים לאותו קישור – איכות האתר שממנו יוצא הלינק, איכות העמוד הספציפי באתר, הרלוונטיות שלו לאתר שלך, האנקור (קטע הטקסט שעליו מופיע הקישור) ועוד. על-מנת לעמוד בדרישות של גוגל לאור עדכון פינגווין מומלץ להקפיד על בניית קישורים שמבוססת על איכות ולא על כמות, ובפרט על לינקים מאתרים אמינים ורציניים.

אתר מותאם מובייל

מאחר שהיקף הגלישה דרך הסמארטפונים נמצא במגמת עלייה מובהקת, באופן טבעי חלק מהעדכונים החשובים האחרונים של גוגל נוגעים למידת תאימות האתר למובייל. על-מנת לבדוק עד כמה האתר שלך ידידותי לגולשים בסלולר ולגוגל ניתן להשתמש בכלי שפיתחה החברה לשם כך – GOOGLE MOBILE FRIENDLY TEST. כדי להבטיח התאמה אופטימלית יש להקפיד על תוכן תמציתי וקל לקריאה (כולל פונטים ברורים וגדולים מספיק), על טעינה מהירה של האתר, על כפתורי קריאה לפעולה בולטים (ולא קרובים מדי זה אל זה), על תגיות HTML מתאימות וישנן עוד פעולות חשובות.

עדכון פרד

גוגל לא הודתה בכך באופן רשמי (במקרים רבים מעדיפה החברה שבמידה רבה קובעת כיצד ייראה האינטרנט לשמור על עמימות), אבל במרץ 2017 ניתן היה לזהות שינויים של ממש בדירוג אתרים מסוימים – ובפרט פגיעה באתרים שלא התאפיינו במומחיות ספציפית ולא הציעו מידע בעל ערך אמיתי.

עדכון פופ-אפס

פופ-אפים, אותם חלונות קופצים, הם במרבית המקרים מטרד עבור הגולשים. בהתאם אחד מאותם עדכונים אחרונים בגוגל נקרא POP-UP ומטרתו היא הענשת אתרים שמשתמשים בטכניקה זו שלא לצורך. ההמלצה היא לנצל את אופציית הפופ-אפ רק כשהדבר הכרחי, או לפני שהגולש עומד לצאת מהאתר, ובשאר המקרים להבליט את מה שתרצו להבליט בדרכים אחרות ובתוך הדף עצמו.

עדכון HTTPS

עוד אחד מאותם עדכונים אחרונים בגוגל שחשוב להכיר נועד להפוך את הגלישה שלנו לבטוחה יותר. לשם כך משכנעת החברה את בעלי האתרים להשתמש בפרוטוקול מאובטח, HTTPS, במקום בפרוטוקול הרגיל (HTTP) – כשאם עד 2018 זו הייתה בעיקר המלצה הרי שהחל מהקיץ הקרוב הדירוג של אתרים לא מאובטחים מספיק ייפגע.

WhatsApp chat