העדכונים החדשים של גוגל בתחום המלונאות והעסקים המקומיים

גוגל משקיעה תשומת לב רבה בשיפור תוצאות החיפושים המקומיים, כדי שנוכל לקבל מקסימום מידע במינימום זמן. בפרט חלו שינויים משמעותיים בדפי התוצאות לגבי חיפושים של מלונות, בתי קפה, ברים, מסעדות ועוד. בהתאם מומלץ לבעלי עסקים מסוגים אלה לנצל את מלוא האפשרויות החדשות שמציע עדכון גוגל – וכך למשוך את תשומת הלב הרצויה מקהל היעד הרלוונטי.

איך נראה דף תוצאות חיפוש מלונות בעקבות עדכון גוגל הרלוונטי?

חיפוש בגוגל הוא עדיין האופציה הראשונה עבור חלק גדול מבני האדם כשהם מחפשים מלונות, אבל חברת הענק ששינתה את האינטרנט לא יכולה להתעלם מהתחרות העזה בתחום – מצד מנועי חיפוש ייעודיים כמו booking.com, טריוואגו או hotelscombined.
בנוסף הבינו אנשי גוגל שהפרמטר העיקרי בחיפוש אחרי מלון הוא המחיר. בהתאם, זהו גם השינוי המשמעותי ביותר בעקבות עדכון גוגל הרלוונטי (מיוני 2017): כשמחפשים במקום מסוים אפשרויות לינה, מוצג על גבי המפה בכל מקום שבו ישנו מלון תג מחיר – וזאת במקום הנקודות האדומות הסתמיות שהיו בעבר. בזכות השינוי, יכולים הגולשים לקבל במהירות תמונת מצב מפורטת אודות רמת המחירים וגם לחבר בין שני פריטי מידע חשובים – לוקיישן ועלות.
הזזת המפה וגם הקטנת או הגדלת התצוגה משנה מיד את רשימת תגי המחיר, כלומר המלונות שגוגל מצאה עבורנו. לחיצה על תג מחיר מובילה למידע מפורט אודות אותו המלון – כולל ביקורות, ממוצע דירוגים, היתרונות העיקריים של המלון, תמונות, פרטי יצירת קשר ועוד ועוד.
עוד שינוי קטן אבל מעניין בעקבות העדכון הוא שמתחת למפה ולרשימת המלונות ותקצירי המידע אודותיהם מופיע מספר המלונות הכולל שגוגל איתרה באזור. בזכות פריט אינפורמציה אנחנו יכולים לדעת כמה אפשרויות יש לנו בסך הכל וכמה זמן כדאי להקדיש לחיפוש.

איזה מידע מעניין מציג חיפוש בגוגל לגבי עסקים מקומיים?

עדכון גוגל הנ”ל שיפר כאמור את התוצאות גם לגבי עסקים בתחומי הבילויים הקולינריים.
השינוי הבולט ביותר לעין הוא גרפי: ליד כל מסעדה או בית קפה שעולים בתוצאות חיפושים מקומיים מופיעים גם אייקונים שמספקים לגולשים מידע חיוני – למשל טושים שפירושם “ידידותי לילדים”, ספה שהמשמעות שלה היא “חמים וביתי”, “אופציות לטבעונים”, “מנות בריאות”, “שקט”, “קוקטיילים מעולים” ועוד. התצוגה של האייקונים היא בצורת קרוסלה.
האייקונים הנ”ל מופיעים כשלוחצים על שם המסעדה ברשימה שמופיעה לצד המפה, והמיקום שלהם הוא מתחת לתמונות ולתקציר המידע העיקרי (כתובת, שעות פעילות, מספר טלפון וממוצע דירוגים). מתחת לאייקונים שמספקים המחשה גרפית ברורה של האיכויות החשובות של המסעדה, הבר או בית הקפה מופיע עוד מידע שעוזר לגולשים להבין אם המקום מתאים להעדפות שלהם – למשל כתבות מהאינטרנט אודותיו, שאלות ותשובות, ביקורות גולשים ועוד.
אגב, גם בתצוגה המפורטת לגבי מלונות ישנם אייקונים, רלוונטיים כמובן לתחום זה – ביניהם אייקון שמציג בריכה, כזה שמתאר Wi-Fi חינם, חדר כושר, מיזוג אוויר, חנייה חינם, מיקום מצוין ושירות מצוין.

מה עוד חשוב לדעת על העדכון?

כמו כל עדכון גוגל, גם זה שהפך את תוצאות החיפושים המקומיים להרבה יותר עשירות נכנס לתוקף באופן הדרגתי. בחלק מהמקרים הוא רלוונטי רק לחיפושים במובייל ובאחרים רק לחיפוש בגוגל בדסקטופים (וכמובן שיש גם מקרים שבהם כל חיפוש בכל סוג מכשיר מושפע מהעדכון). כמו כן ייתכנו הבדלים בין חיפושים בעברית ובאנגלית – אבל בכל מקרה אין ספק שהמגמה ברורה: לעסקים מקומיים, ובפרט ברים, מלונות, בתי קפה ומסעדות, כדאי להוסיף מקסימום מידע רלוונטי בכרטיסי העסק ב-Google My Business – כדי להתבלט מבין כל המתחרים עוד לפני שהגולשים מחליטים לאיזה מן האתרים להיכנס.עדכון גוגל בתחום המלונואות

WhatsApp chat