טעויות נפוצות ביחסי ציבור באינטרנט

עם הפיתוח הטכנולוגי שחל בשנים האחרונות, והתעצמותן של הרשתות החברתיות השונות, ארגון עסקי הרוצה לקדם את יחסי הציבור שלו לא יכול להימנע מניהול המוניטין בזירה הפופולארית. רשת האינטרנט מהווה קרקע פורייה לפרסום ולבניית מוניטין חיובי לטווח הרחוק. אמנם, חשוב להבין את החסרונות והיתרונות של התופעה ולהימנע מטעויות חשיבה נפוצות.

בין כל אמצעי התקשורת השיווקית הקיימים בימים אלו בידיו של ארגון מסוים או חברה, האינטרנט והרשתות החברתיות מקבלות רלוונטיות גדולה יותר עם התפתחות הזירה החברתית הזו. מטרת הפעלת תכנית יחסי ציבור באינטרנט היא ליצור נוכחות חיובית של הארגון הרצוי ברשת ולמנף את פעילות יחסי הציבור בפלטפורמות מקוונות.

פעילות שותפת ברשת ונוכחות פעילה ומוגברת יכולות לסייע ליצור תדמית מעודכנת וחיובית, שתמצא את דרכה אל לב הלקוחות הפוטנציאליים. הרשת יכולה להיות זרוע פעילות נוספת לערוץ יחסי הציבור, ובימים אלו גם המשמעותית ביותר. בשל חשיבותה, יש לבחון בצורה מדוקדקת את התהליך הרצוי להגברת השיח הציבורי ברשת, ואת הטעויות הנפוצות מהן רצוי להימנע.

ראשית, קיימת תפיסה רווחת כי בשל הנגישות המתמדת של הרשת, המסרים מגיעים באופן מיידי לידי לקוחות פוטנציאליים ועל כן העלייה במכירות או בעסקים צריכה להתרחש במהירות. הדבר אינו בהכרח נכון. תהליך מיתוג עסקי נכון הוא בנוי ממספר שלבים ופונה אל מספר פלטפורמות מקוונות. במטרה לרשום עלייה וקידום של העסק, יש להיות סבלניים ולחכות להתפשטות המסר והמוניטין החיובי אותו הנכם מנסים ליצור לעסקיכם.

שנית, עליכם לדעת שעל אף שהרשתות החברתיות פונות אל אוכלוסייה רחבה מאד- יש לנתב את המיתוג העסקי שלכם לקבוצות מיקוד בעלות עניין בתחום. במידה והעסקים שלכם פונים לקבוצת אוכלוסייה מסוימת, יש להתאים את התכנים המוצגים ברשת לתחומי העניין והמשלב הלשוני של קבוצה זו.

בנוסף, יש להימנע מהתפיסה הקיימת שעסק יכול למתג את עסקיו אך ורק ברשתות החברתיות. האינטרנט היא זירה גדולה שממשיכה להתפתח, ויש לדאוג להפיץ את המסר השיווקי בכל זרועותיה השונות. אתר הבנוי בצורה טובה, יחס עם תוצאות חיפוש חיוביות והן פעילות ברשתות החברתיות יבטיחו פעילות ענפה יותר וקידום מכירתי ושיווקי.

רובנו נחשפים לתופעה החברתית החדשה ברשתות הנקראת “שיימינג” ונרתעים ממנה. ה”שיימינג” היא פעולה המאופיינת בפרסומים שליליים אודות חברה מסוימת או אדם פרטי העשויים לפגוע בשמו הטוב של החברה הוא האדם. חשוב לציין כי חלק מפעולות השיווק באינטרנט עוזרות להימנע מסיטואציות שכאלו, והן לתפעלן בעת הצורך והמרת אזכורים שליליים באזכורים חיוביים.

אצלנו בחברת A-2-Z תוכלו לקבל הנחיות ממומחים על ניהול יחסי ציבור באינטרנט, והן לקבל הכוונה מקצועית כיצד להימנע מטעויות נפוצות בשוק. הרשת יכולה לעמוד לשירותכם, כל עוד תדעו איך לנצל אותה נכון.

WhatsApp chat