פרסום בבלוגים

הפרסום בבלוגים הוא אחד מהאפיקים החדשים והמעניינים של השיווק באינטרנט. הבלוג, או בפירושו המילולי “היומן האישי”, התפתח והשתנה בתקופה האחרונה. מה שהתחיל כיומן אישי של אנשים שונים, הפך להיות נחלתן של קבוצות דיון נרחבות מאוד הדנות כמעט בכל נושא על פני הגלובוס.

בעבור המשווקים באינטרנט הבלוגים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: הסוג הראשון הוא הבלוג המוקדש לחברה מסוימת. ברוב המקרים מדובר בחברה גדולה, אשר כחלק מתמהיל השיווק שלה היא מפעילה בלוג אשר אמור לשפר את יחסיה עם לקוחותיה הקיימים, להזמין לקוחות חדשים לקבלת מידע וכדומה. הסוג השני הוא הבלוג אשר אינו ממוקד בחברה ספציפית אלא עוסק בנושא מסוים. בלוגים מסוג זה מהווים אזור מצוין לפרסום לחברות המציעות מוצרים הקשורים לנושא הנדון בבלוג.

לדוגמה, ישנם בלוגים רבים העוסקים בתחום נגני MP3, לכן לכל חברה המפתחת מכשירים מסוג זה, כגון אפל, קריאטיב וכו” מומלץ בחום לפרסם בבלוג העוסק בנושא. הפילוח של הפרסום בבלוגים הוא מה שקוסם למפרסמים. קהל אשר מתעניין במוצר ומחליף דעות לגביו עם אחרים הוא קהל מצוין ומפולח בעבור החברה המציעה מוצרים מאותו תחום.

חשוב לזכור שהאנשים שלוקחים חלק בבלוג אינם מעוניינים שיפריעו להם במהלך הדיונים. מסיבה זו ברוב המקרים הפרסום בבלוגים לא יהיה בצורת באנרים גדולים ומטרידים, חלונות פופ-אפ מציקים או פרסום מתפרץ המסתיר את המסך, אלא יהיה סולידי וייראה כחלק מהאינפורמציה שניתנת בבלוג.

התשלום לפרסום בבלוגים מתבצע בדרך כלל ב-2 מודלים: מודל CPM – תשלום קבוע בעבור 1,000 חשיפות של הפרסום, או casino online מודל CPD – תשלום קבוע בעבור תקופה שבה יופיע הפרסום, ללא קשר לכמות החשיפות.

ישנם המנצלים את הבלוגים לשיווק בשיטה הנקראת “שיווק גרילה” – שיווק מוצר בצורה סמויה ללא ידיעת קהל הגולשים הנחשף לפרסום. משווקים נכנסים לפורום או לבלוג במסווה של משתתפים תמימים ומדי פעם מוסיפים תגובות בשבחם של מוצרים מסוימים. למשל, בבלוג העוסק במכשירי MP3, יוכל משווק מוסווה לכתוב תוכן או משפט שבו הוא ממליץ על מכשיר חדש שקנה לאחרונה ובכך יפרסם את המוצר. שיטה זו בעייתית מבחינה אתית, וכאשר מנהלי הפורומים והבלוגים, המודעים לבעיה, מזהים פרסום מוסווה, הם מוציאים מהם את המשווק.

בשל יתרונות הבלוגים ישנה מגמה של שימוש יתר בהם. כל מי שמעוניין בכך פותח בלוגים כרצונו, והדבר מעלה ספקות לגבי אמינותם ויעילותם. מסיבה זו יש לבחור בקפידה את הבלוגים שבהם מעוניינים לפרסם ולוודא שאכן מדובר בכאלה המשפיעים בתחום המבוקש.תוכן או 

WhatsApp chat