נכסים דיגיטלים מניבים: המדריך לבעלי עסקים לקידום מכירות בזמן המשבר

מגפת הקורונה גוררת את ישראל ואת כל העולם למשבר כלכלי עמוק ומתמשך, המדיר שינה מבעלי העסקים. עם זאת, לפני שמחליטים לעזוב את הכל ולהתמסר לייאוש, ישנה דרך אחת שלא רק תעלה את סיכויי ההישרדות של העסק שלך באופן משמעותי, אלא גם תמנף את צמיחתו, תייצר  הכנסות מיידיות למרות המשבר, ותכין את העסק ליום שאחרי.

דווקא עכשיו זהו זמן טוב יותר להשקיע בנכסים הדיגיטליים שלך. אנשים נמצאים באינטרנט שעות ארוכות, בין אם בחיפוש של מידע וצריכת חדשות ובין אם פשוט יש להם יותר זמן פנוי

מהו נכס דיגיטלי מניב, ואיך אני משיג את זה כמה שיותר מהר?

שקיות קניות על מחשב נייד

רקע קצר:

נכס דיגיטלי מניב מייצג בצורה הטובה ביותר את העסק שלך ברשת ומוכוון ללקוחות פוטנציאליים וקיימים שלך. ההמלצה, לא להסתפק בנכס דיגיטלי אחד, אלא בכמה, שיפעלו במספר פלטפורמות במקביל, יקדמו, ישלימו אחד את השני וכמובן, יפנו לקשת הרחבה ביותר של קהל היעד הרלוונטי.

אז אם עד היום דחית את הטיפול באתר, בעמוד הפייסבוק, בפרופיל האינסטגרם ולינקדאין, עכשיו זה הזמן הנכון ביותר להתחיל. אם יש לך כבר נכסים, זה הזמן להפוך אותם למניבים באופן מידי.

לא כל אתר אינטרנט עם פרטי התקשרות ורשימה של שירותים או מוצרים למכירה הוא נכס מניב. כנ”ל גם לא כל עמוד פייסבוק עסקי, פרופיל אינסטגרם או לינקדאין. 

כדי להפוך אותם למניבים, יש להקפיד על ‘מסע-לקוח’ מושלם, מרגע החשיפה לפרסום שלך, דרך חווית הגלישה באתר, ועד לסיום מוצלח של הפעולה- קנייה או השארת פרטים.

כל השיטות להפוך את הנכס הדיגיטלי למניב:

מכירות:

העסק שלכם מוכר היטב, יש לכם אתר, אבל עד היום לא העליתם את המכירות לרשת?

זה הזמן להיות אונליין. חברו לאתר שלכם חנות אלקטרונית– קטלוג מוצרים כולל סל קניות וסליקה, ואתם בעניינים. עם כל הפתרונות הטכנולוגים שיש היום זה כבר נהייה קל.

כמובן שצריך לדאוג לתמונות איכותיות של המוצרים, ולצרף תיאור קצר וקולע שיניע למכירה.

הגדלת המכירות בחנות:

יש כבר חנות מקוונת? זה הזמן לשיפור יחס ההמרה בין כאלו שרק מבקרים באתר, לכאלו שגם תכ’לס קונים!

באמצעות מדידות אנליטקס מתקדמות וניתוח מפות חום, אנחנו מזהים את אזורי הנטישה של הגולשים, וידעים מה לשנות כדי לקחת את הלקוח יד-ביד, עד שישלים את הפעולה הנדרשת.

 תוכן איכותי:

מכיוון שכולם גולשים עכשיו ומחפשים מידע, מוצרים ושירותים ברשת, זה הזמן לדעת ומהר- מה הגולשים מחפשים עכשיו ברשת, ולהעלות תוכן איכותי, שעונה במדויק לשאילתות החיפוש, ונותן ערך אמיתי למה שהגולשים חיפשו.

קשר עם הלקוח:

יש לך רשימת דיוור? נשמח לסייע לך בשליחת ניוזלטר מעודכן  ללקוחותיך. עמוד הפייסבוק שלך קצת רדום? נסייע לך בהעלאת תכנים חדשים ברוח התקופה, כולל שידורי לייב, סרטונים והדרכות. ואפרופו סרטונים: אפשר גם לפתוח ערוץ יוטיוב ולהעלות סרטונים קצרים עם מסרים מהארגון, הודעות ופעילויות. ככל שיכירו את העסק שלך, כך יתעניינו בו יותר.

לקשר עם הגולשים באתר מומלץ להוסיף צ’אט, מניסיון זה מגדיל משמעותית את יחס ההמרה לקניה.

פרסום:

דווקא עכשיו, לתת מענה לחיפושים הרבים ברשת, ולצרכים החדשים שיש לאנשים בבית בעקבות המשבר, דרך קמפיינים ממוקדים בגוגל, פייסבוק, טאבולה, יוטיוב.

אפשר גם די בקלות להגיע לגולשים שכבר היו אצלכם באתר, עם מסר מעודכן או עם מבצע מתאים לתקופה.

מעלים את העסק לרשת:

המוזיאון סגור? תציעו סיורים וירטואליים 

או אפשר לקיים אירוע? תעבירו טקסים בשידור ישיר בפייסבוק

אי אפשר להיפגש? שירותים מקצועיים שניתנים במפגש- כמו שיעורי כושר, פסיכולוגים, לימוד או כל ייעוץ – לספק באמצעות פלטפורמות ללימוד מרחוק

התאמת האתר לאנשים עם מוגבלות:

כולם עכשיו ברשת, כולם עכשיו צריכים את השירותים והקניות באמצעות האינטרנט. כולם, ובמיוחד אנשים עם מוגבלות. כדי לתת מענה הולם הן מהבחינה האזרחית והחברתית, אבל גם מבחינת הכדאיות העסקית – התאם את האתר לדרישות החוק, ולתקן הנגשת אתרים לרמה AA.

ואחרון, המשך קידום אורגני – SEO:

כפי שאתם יודעים לוקח הרבה חודשים עד שהאתר שלכם ‘תופס’ מיקום גבוה בתוצאות האורגניות בגוגל. לא מוותרים על זה בגלל משבר זמני, חמור ככל שיהיה. המיקומים שלכם בגוגל הם העוגן השיווקי החזק והעמוק ביותר שלכם, והוא זה שיקפיץ
אתכם קדימה מייד כשהמצב ישתנה. תשמרו על עבודת הקידום שאתם עושים ועל המיקומים שהשגתם בתוצאות החיפוש.

לסיכום,

אין ספק, המצב בו כולנו שרויים עכשיו הוא לא מצב רגיל, וכמו כל מצב לא רגיל, הוא מעורר לא מעט דאגות וחרדה ליום “שאחרי” ולכן זו הסיבה שחייבים להתכונן ליום הזה ממש עכשיו. כושר ההישרדות של כל עסק הוא לדעת להתאים את עצמו במהירות מקסימלית לתנאי מציאות משתנה. אגב,  אחרי שהמצב יתייצב, גם כוח הקנייה של הצרכנים יגדל, העסק שלך יהיה מוכן להעניק שירות גם ללקוחות קיימים וגם להיות זמין ונגיש ללקוחות חדשים.

בהצלחה

אלון זכאי,

מייסד ומנכ”ל A-2-Z נגישות ושיווק באינטרנט

WhatsApp chat