גוגל אנליטיקס ושיפור אחוזי המרה באתר

 

גוגל אנליטיקס הוא ה”מלך” של הסטטיסטיקות והאנליזה של כל אתר אינטרנט. ממשק הניהול של גוגל אנליטיקס אוסף נתונים אודות האתר שלכם (אם התקנתם חיבור לאיסוף נתונים באתר), והוא ללא ספק הממשק המוביל בארץ ובעלם להבנה עמוקה של התנהגות הגולשים באתר שלכם, ושיפור אחוזי המרה של האתר. מה הם בכלל אחוזי המרה, וכיצד משתמשים בגוגל אנליטיקס על מנת לשפר אותם? על כך – במאמר שלפניכם.

מה זה בכלל אחוזי המרה, וכיצד גוגל אנליטיקס מודד אותם?

הביטוי “אחוזי המרה” מדבר בעצם, על היחס הנמדד בין כמות הגולשים באתר שלכם, לבין מספר הגולשים שביצעו פעולה שהגדרתם אותה כמטרה (כמו למשל: ביצעו רכישה באתר, מילאו את פרטיהם בטופס, נרשמו לרשימת התפוצה, וכדומה).

חשוב לזכור, כי אתר האינטרנט שלכם הוא יותר מסתם משהו שיש לכם כי לכולם יש. אתר האינטרנט שלכם הוא ערוץ שיווקי חשוב שיכול להגדיל משמעותית את כמות הפונים, הלקוחות, והעוקבים אחריכם. זאת, עושים על ידי תחזוקה של אתר שהלקוחות הופטנציאליים שלכם:

א) מגיעים אליו (דרך חיפושים אורגאניים או דרך מודעות בקידום הממומן)

ב) מגלים בו עניין (כלומר: נשארים בעמוד אליו הגיעו דרך החיפוש, ממשיכים לדפדף בין תכני האתר, ו/או מבצעים פעולות שהגדרתם כמטרות באתר)

גוגל אנליטיקס מאפשר לגלות את כל הנתונים הרלוונטיים על אחוזי ההמרה שלכם

מה שחשוב לכם לדעת, על מנת להבין עד כמה אתר האינטרנט שלכם מהווה “נציג מכירות” יעיל באינטרנט – הוא להבין לאילו עמודים מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ומה קורה איתם לאחר שהגיעו לעמודים אלה.

המחקר בתוצאות גוגל אנליטיקס של החודש האחרון באתר שלכם, יעלה נתונים כמו:

1) מהם הדפים הפופולאריים ביותר באתר שלכם?

2) כמה זמן בממוצע נשארים המבקרים שלכם בעמודים אלה, והאם עמודים אלה מהווים גם העמודים האחרונים שהגולשים רואים באתר שלכם? (כלומר – העמודים אינם מושכים את הגולש מספיק להמשיך לגלוש באתר)

3) מהם הדפים המובילים בהמרות – כלומר, מאילו עמודים בוצעו הכי הרבה פעולות שאתם הגדרתם כמטרה?

לפעול בעקבות התוצאות של גוגל אנליטיקס

אם אין מקדם אתרים מקצועי אשר מפענח את תוצאות הנתונים בגוגל אנליטיקס באופן קבוע – הנה כמה רעיונות שיכולים לסייע לכם לשפר אחוזי המרה באתר שלכם, בעקבות נתונים שתשיגו מגוגל אנליטיקס:

1) זהו ביטויי מפתח שעובדים באתר שלכם, וחזקו אותם. העדיפו ביטויי מפתח שבהם ישנה תחרות והיא לא גדולה

2) הוסיפו קישורים אטרקטיביים לדפים שבהם אחוזי הנטישה גדולים – קישורים מפתים להרשמה לרשימת התפוצה שלכם, קישורים מסקרנים לעמודים אחרים באתר (כמו “המדריך המלא! הצעה לזמן מוגבל! התקשרו עכשיו וקבלו הטבה! וכדומה). הפחתת הנטישה מעמודי נטישה מרכזיים בגוגל אנליטיקס תשפר את הסטטיסטיקות והמיקומים של אתרכם בחיפושים האורגניים

3) הקפידו להרחיב את האתר באופן שוטף. זהו ביטויים ונושאים שמעניינים את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, והרחיבו את העיסוק בתוכן בנושאים אלה באתר. אפשרו שאלות ותשובות, מדריכים מצולמים בוידאו, שיתוף ברשתות החברתיות וכלים אחרים להגברת התנועה בעמודים אלה.

חשוב שאיש מקצוע איכותי יקדם את האתר שלכם

הנוכחות שלכם ברשת הינה עניין שחשוב, בעידן זה, לקחת במלוא הרצינות. השקעת משאבים בתחזוקה איכותית של אתר האינטרנט שלכם, כולל התייחסות לסטטיסטיקות ושיפור והרחבה של האתר על בסיס חודשי שוטף – עשויים להוות קרש קפיצה משמעותי עבור הארגון או העסק. אם אין לכם את הזמן או שאתם לא מרגישים שאתם משקיעים באתר בצורה רצינית – התקשרו עם אנשי מקצוע, שיהפכו את תחזוקת האתר שלכם לאחריות שלהם, ויטפלו באתר באופן קבוע.

 

WhatsApp chat